او با اعتقاد به اینکه با این اتفاق، تهران بار دیگر رنگ و بوی حماسه به خود گرفته است، ادامه داد: در این طرح بیش از 120 قطعه عکس کمتر دیدهشده از رزمندگان اسلام در طول دوران هشت ساله دفاع مقدس روی بیلبوردها تبلیغاتی، عرشههای پل و بنرهای بزرگ اکران شده است.
علیزاده با بیان اینکه در این طرح، تصاویری از تمام طیفهای حاضر در جبههها از نوجوانان و جوانان گرفته تا کهنسالان اکران شده است، افزود: در طرح «جهاد ادامه دارد» تصاویری از زنان و دختران شجاع گرفته تا اقوام ایرانی و از بسیجی و سپاهی گرفته تا نیروهای سهگانه ارتش همراه با جملاتی زیبا در قالب بیلبورد، عرشه پل، و سایر سازههای تبلیغی اکران شده است، تا در هفته دفاع مقدس پایتخت رنگ و بوی متفاوتی از روزهای قبل به خود بگیرد.
به گفتهی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران ویژگی مشترک همه این تصاویر، ثبت لحظههایی از فتح و پیروزی، وداع و خداحافظی، دوستی و همدلی و لبخند و نشاط در فضای معنوی جبهههاست. همان ویژگیهایی که زمینهساز حماسههای بزرگ شد و افتخارات بینظیری آفرید. در همه این تصاویر، روحیه عالی و پرنشاط و لبخندهای حاکی از رضایت و قرار قلبی، ایمان قوی و شجاعت، مثالزدنی مشهود است.
او با تأکید بر اینکه امسال تهران شاهد لبخندهای شیرین شجاعمردانی است که بسیاری از آنها در میان ما نیستند، ادامه داد: با اکران این تصاویر، علاوه بر ادای دین به این غیور مردان، یاد و خاطراتشان ماندگار میشود و نشاط و لبخندهایی که در تصاویر میبینیم، دورانی طلایی را به یاد ما میآورند که اگر دست به دست هم نمیدادیم قطعا آرامش کنونی را در زندگی نداشتیم.
علیزاده با تأکید بر اینکه طرح «جهاد ادامه دارد» بهدنبال این است که نشان دهد در شلوغی و پررفت و آمدی زندگی شهری نباید رشادت و شجاعت رزمندگانمان را فراموش کنیم، اظهار کرد: انتشار این تصاویر در اندازه بزرگ و اختصاص تابلوهای سطح شهر به این موضوع به شهروندان کمک میکند به این همه شجاعت ببالند و از شادمانی و آرامششان تصاویر تأثیر بگیرند.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران همچنین بیان کرد: با توجه به اینکه در این طرح بهدنبال تصاویر ناب و دیدهنشده از رزمندگان بودیم به آرشیو انجمن عکاسان دفاع مقدس و چند عکاس برجسته دفاع مقدس مراجعه کردیم و توانستیم شهر را به تصاویری مزین کنیم که کمتر منتشر شده و برخی از آنها برای اولینبار به تصویر درآمدهاند.
علیزاده با اشاره به اهمیت به تصویر درآوردن این عکسها، گفت: بخش زیادی از فضاهای تبلیغات فرهنگی و بخشی از فضای تبلیغات تجاری به این طرح اختصاص پیدا کرده و محورهای پررفت و آمد و مرکزی مانند میدان هفت تیر، بزرگراه همت، بزرگراه شهید خرازی، میدانهای اصلی شهر با لبخند شهدا مزین شده است. در کنار هر طرح اجراشده، یک پیام فرهنگی متناسب با آن طرح نیز اکران شده است.